maten i dag, lite grann. Tanken är att jag ska hinna köra diskmaskinen innan vi åker, för planeringen är att ta med både makens och min packning och så åka direkt, när jag har installerat hans telefon och den taklysande klockan. Jag medför förstås skruvmejsel och skiftnyckel till toarullehållaren.

Så vitt jag förstår är det inte alls halt heller, men jag läste en notis om en långtradare som gått av vägen en bit bort tidigt i söndags morse. Chauffören hade två promille. Det är sånt man blir lite stressad över, hur många finns det på vägarna? Och så vitt det stod i tidningen har man för tillfället låst in honom, eftersom man antar att han annars lämnar landet. I övrigt är ett av mina irritationsmoment, när man kör längre sträckor, när långtradare kör om varandra i uppförsbackar. Då sjunker hastigheten för alla andra också. Men jag lovar, jag tar det lugnt.

