stövlarna för flickorna och tog på lilla minsta systerns. Men systern kunde ju korrigera. Så båda kom ut med påklädda fötter. Och sen åkte vi hem till dom och spelade en massa olika spel, som jag inte kunde, men jag lärde mig. Dom är rätt förtjusande, säger en stolt farmor.

Och jag kan säga att lilla hunden tyckte det hela var rätt tråkigt, för jag är strängt tillsagd att inte ta in henne i huset. Dom anser att hon kan dra till i kopplet så att jag sätter mig. Men hon gnällde uppgivet, så när svärdottern släppte in henne kastade hon sig till vattenskålen, jag skulle gissa att hon var torr i halsen av allt gnällande. Hon har en elegant, isfri vattenskål ute, men den tanken slog henne väl inte.

Och sen kom svärdottern hem och jag åkte min väg. På den vindlande hemvägen mötte jag sonen, och vi stannade bilarna och pratade lite. Rara han. Sen sprang jag in på maxi och köpte kycklinglever till morgondagens lunch, den som vi ska äta lite snabbt innan vi beger oss, maken till avlastningen och jag lite längre bort.

