blir en obeskrivlig gegga i handfatets vattenlås. Ja, det är förstås tvålrester och tandkrämsdito, antar jag. Jag tittade ner i dag i ventilen (eller vad det nu heter) och tyckte det såg lite kladdigt ut, men det rann rätt bra ändå, men hur som tog jag loss vattenlåset och började titta. Jag säger bara att det inte lämpade sig för bildbevis. Alls. Och nu hoppas jag förstås att jag lyckats skruva ihop alltihop till täthet igen, det är lite tveksamt kanske. Men den lilla kontrollbiten toapapper jag lade under är iaf torr. Och jag funderar på om jag borde attackera nedre badrummets avlopp också, men det får allt bli en annan dag. Det finns gränser för hur mycket gegga man vill utsätta sig för.

Och jag funderar på ett mail jag ska skriva, som på sitt sätt hänger ihop med min nya realistiska självbild, jag inser att jag inte bidrar positivt i ett sammanhang som varit en del i utkanten av mitt liv så där fjorton år, mer utkant på senare år. Vattenlåset kom emellan mig och mailet just här i kväll, men i morgon eftermiddag har jag nog tänkt klart.

