mig på mig själv bakifrån liksom, och får det oväntade gjort. I går t ex skickade jag efter raktvål till maken, palmolive stick, som maxi inte längre har i hyllorna. Och i dag låg dom i facket. Lysande. Och häromsistens upptäckte jag att trosförrådet såg lite nött ut, så jag har förnyat det också, dom nya kom förra veckan och har sen legat ovanpå byrån. Nu är dom insorterade och dom nötta är slängda. Resten av lådan är också genomgången och jag känner mig löjligt nöjd med det.

Sen tänker jag lite dystert på allt det man sparar för att det kan vara bra att ha. Jomenvisst. Jag hoppas att jag kan överraska mig själv under våren och rensa upp i köksskåpen, inte minst inför en ev kommande flytt, som jag inte vet något konkret om än så länge. Men oavsett det, så finns det rätt mycket som aldrig använts sen jag stoppade in det i skåpen här, det kunde ju vara ett tecken liksom. Annars kan det kanske vara att man upptäcker något på nytt.

