• heller. Men man får väl vara lite kreativ då, det blir väl soppa på broccoli och salladslök också, inte enbart, det ska vara morötter och tomat och fänkål och vita bönor och spenat också. Kanske rentav nåt mer, vi får väl se när inspirationen slår till. Det sista var en förhoppning.

Annars var det en sån där mycket ovanlig natt, sömn oavbrutet tills jag skulle upp. Det känns lite konstigt. En hel natts sömn.

Och sen har jag skrivit ett litet utkast, som jag ska presentera för maken när vi ätit. Jag har dämpat min stora irritation så att den knappt märks, men sakfrågan är klar, hoppas jag. Även om det skulle känns bra för mig att uttrycka upprördhet, ungefär som kapten Haddock i Tintin tänker jag, så måste man ibland tänka att i morgon måste jag också ha med dessa människor att göra. Det har hänt i yngre dagar att jag har gått och smällt igen dörren efter mig, men numer lyckas jag oftast komma ihåg att man måste öppna den igen sen, och det kan kännas lite taffligt, om man givit alltför klara besked.

