med väderrapport. Lördagskvällarna är en prövning för honom, för då finns det inte lika mycket nyhetsprogram. Men hur som, i går kväll meddelade han med dramatiskt tryck i rösten att när vi vaknar i morgon bitti (alltså i dag) så kommer det att vara MINST två dm snö, det hade han hört och sett. Eftersom jag – som jag brukar tjata om – cyklar och handlar på onsdagar, så kändes det lite trist. Jag tittade på mobilens prognos, och den påstod att det skulle börja snöa här vid tio. Lite olika bud alltså. Så när maken var uppe i badrummet vid halvsex tittade jag ut och det fanns ett millimetertunt snölager då. Men jag tog mig upp när mobilen lät och stod sen utanför maxi fem över åtta och var hemma efter en halvtimme igen med alla mina påsar. Lite motvind, men väldigt lite snö, lyckligtvis. Och när jag tittar på fönstret här, så tror jag att det snarast är lite otvättat, ingen snö än.

Och det är väldigt mycket bättre att handla fem över åtta jämfört med halv elva. Men det är väldigt grått ute och jag tror det friskar i. Ett irritationsmoment där på morgonen var att ca tre personer hade lagt sina uttjänta julgranar bredvid sopkärlen och dom hade blåst runt lite, så jag fick lyfta undan dom både för att komma ut med cykeln och för att komma tillbaka sen.

