och gick bort till svärmor och beställde blommor till en födelsedag långt bort, en dotter till goda vänner till svärföräldrarna, lekkamrat till maken i barndomen. Och svärmor fick titta på interfloras bilder och bestämma vad hon ville ha. Så nu hoppas jag att det fungerar.

Och när vi kom hem från makens undersökning ringde kommunen. Det blir avlastning v 4, den nya organisationen tycks fungera. Och jag har ändrat lite, jag blir borta tre nätter, men jag lämnar in maken efter vår lunch, så jag kommer fram lite senare. Jag har en tjock bok i beredskap åt honom.

När vi satt och åt lunch dök Äldste upp utanför fönstret, han hade varit söderut med tåg för sin utbildning och kommit på att han borde gått på toaletten före hemresan, men tåget har tydligen inte särskilt tätt mellan toaletterna, så det enklaste var att vänta tills han kom hit, där bilen stod.

