och borras någonstans i min närhet. Jag undrar. Häromnatten drömde jag att jag gick in i lägenheten bredvid (den som jag kastar lystna blickar på), och då hade dom byggt om den för att kunna hyra ut den till övernattande, så det fanns konstiga väggar och åtta sängar inställda. Det var inte alls trivsamt. Nu undrar jag förstås om det är det som pågår.

Och det är lätt hänt att slänga fel saker. Det kom ett kuvert från ett försäkringsbolag och jag tänkte lite snabbt att det var säkert ett sånt där nyårserbjudande om att byta, och det är jag inte så intresserad av, så det var nära att jag slängde det oöppnat. Men hur det var så petade jag upp det, och det var försäkring för motorsågen. Tjosan. Ska betalas förstås.

Och sen hade vi ett förvirrat litet samtal, maken och jag. Vi ska ju äta middag hos Äldste i morgon och jag hade fått tiden klar för mig. Och maken kunde inte alls förstå att vi skulle åka tolv, hur skulle vi då hinna äta? Men vi ska ju äta där. Ja, men skulle vi inte åka två, så vi hinner äta innan. Nej, vi ska ju äta där. Ja ha. Och sen skulle han ringa svärmor om tiden och då halkade han fel igen, mycket besynnerligt. Men nu ska alla, dvs han och svärmor och jag, vara klara på hur vi gör. Och svärmor har varit missnöjd med att jag har kört för fort förbi en speciell gård, som hon vill titta närmare på, så då får jag väl krypa förbi där i morgon.

