– det här när vi ska ge oss iväg tidigt på olika aktiviteter, jag var så lättad över att allt gick bra. Och det var inte ens halt att cykla, jag har inte låtit sätta på vintercykeldäcken än, men jag kanske skulle ta det säkra före det osäkra och trampa till verkstaden nästa vecka.

F ö har jag lyckats läsa nån artikel på fb om att mindfulness inte passar alla. Visserligen har jag misstänkt det länge, men det kändes ändå trevligt att någon (vars namn jag inte minns) skrev det, någon som var positiv i princip, men som ansåg att det fanns dom som det inte var lämpat för.

Och f n vet jag att vintersolståndet har ägt rum, men det känns ändå som om mörkret är bestående, tätt inpå liksom. Senast det var solnedgång tittade jag, jag ser den nätt och jämt till vänster i våra fönster, och sen vet jag att när det är som ljusast, så blir solnedgången alldeles längst till höger.

