– typ. Om nu tandläkare räknas som vård. Och på onsdag är det då stick i armen för maken, på fastande mage dessutom, vilket betyder sympatifastande för min del. Sen vet jag inte om det räknas som vård direkt, men i går när vi kom in i vapenhuset i kyrkan tog jag av maken kepsen och precis i kanten hade han helt plötsligt en jätteblodig blaffa i pannan. Lite förvånande. Men sist jag klippte honom kom jag på något obegripligt sätt åt en hudfärgad vårta och den har sett lite blodfylld ut sen dess och nu hade den tydligen spruckit. Det var liksom inte möjligt att gå in i det skicket och låtsas som om det vore naturligt. Och självklart var någon inne på toaletten. Men jag tog min rimligt rena näsduk och spottade på den (ja, vad gör man? maken och jag är ju bekanta sen länge) och så såg maken lite mer presentabel ut, i synnerhet i lite mer dämpad belysning. När vi kom hem tvättade jag ordentligt och klippte bort förhårdnad hud och satte på ett lite diskret plåster. Numer har jag mest beige plåster, marknaden för mimmi-piggplåster har liksom minskat här.

