– dvs jag tog mig upp, mycket disciplinerat, när mobilen pinglade, jag läste laudes (i ganska högt tempo, men ändå) och började koka gröt, hämtade maken och gav mig in i telefonmötet. Nja, där ekade det lite grann, flera hade uppenbarligen glömt. Jag bytte några ord och sen enades vi om att lägga på. Efter en stund kom en ny möjlighet och jo då, jag kopplade upp mig, det höll ett par minuter. Sen frågade någon mig något och jag började svara, men hördes inte längre. Ja ja. Det ordnade sig ändå, utan mig.

Och solen skiner, som fb så ordentligt påpekar för mig, och maken ska snart till tandläkaren. Jag passar på att ta med mig en bok han fick i något sammanhang, År Noll, som han inte varit ett dugg intresserad av, men jag tycker den hittills är enormt intressant. Sönerna har väl, var för sig, läst enorma mängder om WWII, jag något mindre trots allt. I skolan brukade vi inte hinna fram dit så ingående, utan det blev mer översiktligt.

