– det är söndag också och den förste. Så det delas medicin för veckan i dosetten och alla kvitton för förra månaden räknades igenom. Det visade sig, eftersom jag räknade först, att jag inte fått med apotekskvittot och det höjde konsumtionen med 616,84. Ja ja, den sjunker senare under året, jag vet. Iaf apoteksdelen. Och i morgon är det väl nästan en normal måndag, dvs jag får se till att ta mig ur sängen för att kanske lyckas koppla ihop mig med ett flerpartssamtal, ibland går det, och så småningom ska maken till tandläkaren och byta ut plomben. Han har lyckligtvis inte haft ont, men det är ändå besvärligt.

Och med tindrande ögon talar meteorologerna om kommande kyla. Antagligen har dom trädgårdar och önskar livet ur spanska skogssniglar, vad vet jag, men jag fasar för halka.

Och det var fint att komma till kyrkan på eftermiddagen, maken var social och jag åt nån sorts kokosrutor (vita) efter Högmässan. Maken gillar inte kokos, så vi fördelade det vi är bra på.

