om nyårslyxen är äkta vara, stod det på svt:s sida. Ja ja, det kan så vara. Här har vi ätit pasta med skinka, svamp och gräddsås, det var gott och garanterat äkta rakt igenom. Och jag har, för att överraska maken, köpt en sån där pytteliten påse ostbågar, som jag kommer att dela i kväll. Dvs jag delar den så att han får mest, men ett par hamnar på min lott också, tänker jag. Och det sabreras ingen champagne här, det inte ens dricks. Kanske, om jag kommer ihåg det, så tar jag ett litet glas bristol cream.

Och så ska jag skicka ett sms för att gratulera Tvåan och svärsonen på bröllopsdagen, dom gifte sig 1999. Och när jag tänker på just den nyårsafton, så tycker jag nog att jag klarade det hyfsat. På egen hand, praktiskt taget, ordnade jag middag för 55 pers. Jag var rätt nöjd när klockan slog tolv, och vi som var kvar hemma hos oss stod ute på gården med våra raketer.

