då och då, fast jag tycker nog att det smällt lite mindre än andra år. Jag är ju, skam till sägandes, en entusiastisk fyrverkeritittare och det brukar finnas rejält med grejor vid tolv. Fast i år är det så dimmigt att det kanske inte syns lika mycket. Jag hoppas förstås att dom där som ställer sig på torget och skickar upp sina raketer klarar det utan att tända eld på någon annan. När man ser hur det ser ut på morgonen på nyårsdagen, så är det allt något av ett mirakel att det hittills gått bra.

Annars har jag suttit och petat ihop planen för bibelläsandet under året som kommer. En del börjar glatt i Första Mosebok och det kan hända att man kroknar då, tänker jag, så mina textstycken fördelar sig lite annorlunda, men jag läser igenom Bibeln varje år med stor tacksamhet. Men det kräver lite tankeverksamhet innan almanackan byts, och det beror på att Påsken har egenheten att flytta på sig varje år. En relativt sen Påsk kommande år.

