– maken och jag. Nu har han också tappat en plomb, fast i en framtand för hans del. Det fanns tid hos en annan tandläkare i eftermiddag, men han ville hellre vänta på vår vanliga på måndag. The dentist, the man I personally made a millionaire. Typ. Men han har varnat för det här ett tag, maken, så helt oväntat var det inte.

Och det blev en sen morgon för jag hade svårt att somna i går. Men vi är på gång iaf, ungefär som sengångaren i Ice Age.

Och andra år har det hänt att jag tittat igenom vad som hänt under året, men det orkar jag inte just nu. Och nåt särskilt epokgörande har väl inte hänt heller. Det var förstås det där att vi tog oss till makens studentjubileum, dels var det en så fin kväll och roligt för maken att träffa dessa människor, och för mig att få självförtroende nog att ta mig igenom Stockholm med den mekaniska röstens hjälp. Det gjorde ju att jag vågade andra advent också, även om det är en helt annan sak, när mörkret faller vid tre och trafiken tätnar betydligt. Och utflykten vi gjorde i början av juli var också fin, då när vi firade avhållna vännens födelsedag, solnedgång och champagne. Och så resan till England, det var verkligen en mycket stor upplevelse för mig. Tacksamhet.

