åkte vi hem, väldigt mätta. Och resten av spenatpajen blev kvar hos Tvåan och vi fick en massa köttbullar med oss. Och jag är så väldigt tacksam för min familj. Äldsta barnbarnet fick en skrivbordsstol av sina ömma föräldrar och han fick skruva ihop den själv ‘som ett lego för vuxna’, som vi sa, lite uppmuntrande. Alla verkade nöjda med det man fick och jag och Tvåan skrapade våra trisslotter under mycket fniss. Ingen miljon den här gången heller.

Sen åkte vi hem och en bit av vägen var det snöslask, men det var inga problem ändå. Jag vet inte riktigt än hur maken klarar tanken på midnattsmässan, vi får se. Och jag lyckades lägga höger ringfinger på en ljuslykta, det var dagens enda malör. I stort sett. Fast som vanligt skulle jag önska mig mer tålamod.

Och en kort stund satte jag mig i köket på en stol och kände mig lite yr, förhöjd puls kanske man kan säga, men det gick över.

