lite grann där, Bra Grannen och jag. Dvs hon ringde på dörren och jag tände ljus och plockade fram ett litet glas bristol cream och chokladfudge (som f ö blev väldigt lyckad). Vi kände oss båda alldeles lagom färdiga med det som ev ska göras. Yngste hade passat på att låna bilen och köra ut till Äldstes familj, lilla minsta har tydligen vattkoppor just nu. Det har vi haft, alla vi andra, så det ordnar sig. Hon hade hög aktivitetsnivå ändå, sa Yngste. Och så fick han träffa lilla hunden. Och han är effektiv, han har hunnit hälsa på farmor också. I morgon hälsar han på kamrater lite söderut. Fast vi har ett litet problem, han lyckades glömma en väsentlig del av sin laddare, men min fungerar tydligen. Så nu gäller det att hålla koll på vem som behöver ladda. Dagens i-landsproblem.

Och i morgon äter maken och jag ärtsoppa med västerbottenost på mackan. Möjligen dammar jag lite grann och tar fram ett par dukar. Frid och stillhet råder. Jo då.

