– då, på bröllopsmiddagen. Pappa hade skjutit, svärfar fick ett hagel i sin bit. Ja ja. Men i dag köpte jag oxfilé, som så småningom ska stekas, lite potatisgratäng blir det också. Och så har jag köpt var sin napoleonbakelse. Jag stod och valde mellan dom och röda prinsessbakelser med tomte, men jag valde bort dom. Jag gjorde en snabb kalkyl att vår middag blir obetydligt dyrare än en vanlig dagens nånstans. Och amaryllisen börjar slå ut, vackert så.

Annars var jag uppe vid tre, med maken till badrummet. Sen är det ett spänningsmoment att stå i duschen på morgonen, för om han varit uppe så tidigt, så blir jag lite stressad över att han kanske ropar när jag inte hör, men det gick bra.

Och jag är fortfarande inte klar med julklapparna. Elände. Men jag försöker tänka att det kommer att lösa sig. Och maxi tjatar om att jag inte hämtat ut paketet som kom i går än, för det är trångt. Mitt lilla paket får vänta tills jag ska till tandläkaren.

