– om jag hade haft tre armar, när chokladfudgen skulle hällas upp i formen. Nu hade jag bara två, så jag tappade grytan i formen, men jag slet upp den snabbt igen, och det såg ut att ha gått bra. Smeten smakar som vanligt iaf, får se i morgon om den har stelnat ordentligt.

Och jag har fortfarande inte kommit på något bra till trettonåringen. Han vill nog inte ha örhängen iaf. Jag har ju tre dagar på mig. Och fruktkakan (som jag helt slappt bakar året om) börjar se lite kort ut s a s, så jag kanske får satsa på en till. I kväll ska jag avsluta kvällen med att torka av köksgolvet. Häromdagen blev jag så inspirerad av bilder på fb att jag skurade spisen på alla håll och kanter, t o m stegarna på sidorna. Och insidan på luckan. Men sen har jag använt den igen. Det blir väl lika illa med golvet.

