– men nu står dom i ugnen iaf. Och jag har rentav varit ute i friska luften två gånger, och då räknar jag inte dom gånger jag stått ute och rökt. Har en vag känsla av att dom flesta kanske inte skulle kalla det ‘att vara ute i friska luften’. Men jag cyklade till maxi och köpte grejor till godiset och lite lego till äldsta sondottern och guiness rekordbok till yngste dottersonen. Sen försökte jag köpa små tröjor med älgar på till flickorna, men det var bara skyltexemplaren kvar och dom passade inte. Nå ja. Och när jag stod där bland trikåsakerna, så kom det in två rätt exotiska män och började prata med damerna bakom disken på ganska knagglig engelska (från båda håll, ska sägas) och trots att jag inte lyssnade särskilt aktivt, så uppfattade jag till slut att männen frågade efter hyresvärden till fastigheten för dom tänkte sig att starta nån sorts verksamhet. Det måste jag säga var entreprenöranda. Lite optimistiskt kanske.

Och så ringde jag min egen hyresvärd och berättade att det saknas kompostpåsar och passade på att fråga om lägenheten bredvid. Dom har ännu inte sagt upp den, men h-värden kommer att ringa mig så fort det händer. Bra så långt, för jag såg ju för ett par veckor sen igen att dom inhandlat en fastighet, förra gången tog dom ju tydligen tillbaka. Ah ja, det blir som det blir. Jag går och tittar på bokhyllorna och funderar på hur mycket jag ska slänga, när den dagen kommer.

