låg det f ö ett brev till mig från kommunen. Det var den kommunala julklappen. Det var ett presentkort hos blomsteraffären. Eftersom jag varit med förr, så ska jag lösa in det snarast. Förra vändan, som kanske minnesgod läsare påminner sig, så hade kommunen skaffat ett stort antal presentkort och sen skickat ut dom under flera år, så om man väntade ett år med kortet som påstås gälla två år, så hade det redan gått ut. Så det är inte så att jag tror att hemmet kommer att blomma, det är bäst att passa på.

Och jag har fortfarande inte skickat julkort. Delvis beror det på att jag försökte skriva ett litet bifogat julbrev om vårt år, och då ville sig inte formatet riktigt. Hur jag sen än skrev om, så kom makens och mitt namn på ny sida, och det kändes onödigt. Och det var en del trassel med själva ordbehandlingen också. Kanske känns det bättre i morgon eftermiddag. En ynka A5.

