Numer bakar jag nästan bara enkla kakor – chokladcookiesar – som vi tar till kaffet efter maten, men i dag slog jag till och bakade först torplyckor, såna där med lite grovt rågmjöl i, och sen vaniljhorn. Och nu har jag fryst in kakburkarna. Så nånting fick jag gjort.

Och paketet till Äldstas familj är skickat och ett mycket litet paket till värdinnan jag brukar åka till. Jag har för mig att hon inte har någon julkrubba (hon brukar inte vara hemma under Julen) och jag köpte en väldigt liten i England, så jag tänker att den kan hon nog ha plats för någonstans. Om nu posten sköter sig och inte stampar på den lilla påsen.

Och jag satt och tänkte på ett vackert kyrkorum, som fanns där i England, en ombyggd lada med vita väggar och ett stort krucifix i sån där myggnätsliknande metallnät, det grep mig så. Det bär jag med mig.

