av det där mötet förut i dag. Jag köpte lammfärs i lördags och skulle göra färsbiffar med tzatziki, det var planen. Och då tänkte jag på den fantastiska mynta jag hade hängande i källaren där vi bodde förut, den behöll aromen på ett fantastiskt sätt. Och den hade jag fått just av den goda vän, som var gift med honom. Hon var så duktig på allt möjligt odlande, dom hade en underbar vinterträdgård med en damm med fiskar utanför, och ett ginkoträd inne. Och mannen, som på den tiden var mycket tystlåten – jag minns en gång jag kom och han höll på och byggde en liten uteplats, som han sa – ‘A tycker om att ta en liten bricka och sitta i solen’.

Så mycket var så vackert hemma hos dom. Och jag minns också, när hon satt på sängkanten under sin cellgiftbehandling, håret hade ramlat och hon kunde nästan inte andas. Och sen blev hon mycket bättre, det klassiska lockiga håret, dom reste till södra Frankrike till vänner, så mycket glädje. Och sen kom det tillbaka och han blev ensam.

Och jag sitter f ö på en stol som är klädd med tyg hon ritade.

