gudstjänsttid i dag. Så jag var väldigt nära att somna om rejält, där i morse, det kändes som om det fanns utrymme. Men jag samlade ihop mig efter tjugo minuters nästan-somna-om.

Och sen blev det förstås hektiskt ändå. Men vi hämtade upp svärmor och hann gott och väl. Tacksam över det fortsatt milda vädret förstås. Och mycket tacksam över högmässan, den avhållne äldre vännen som nu samlat mod och sjöng stor delar av liturgin.

Och nu har vi ätit en god, om än lite sen, middag och jag har rentav summerat ihop kvitton från oktober och november. Det ser ut ungefär som vanligt. Jag har ju en uppställning av kostnader från tidigare år, så jag jämför. Det medför inte några större förändringar i vanorna, men det är ändå lugnande (?) att se hur det ser ut. Och så sparar jag alla kvitton i en särskild hög.

