– dvs maken satte sig upp när det var dags för té och sen började han undra om det var den trettonde på tisdag, om det var luciadagen, om det var på onsdagen vi ska gå på julbord, om avlastningen skulle vara onsdag till fredag – det där var punkterna han undrade över och jag bekräftade att lucia är på tisdag, att vi inte har något med det att göra, att julbordet är på onsdag, att vi inte har någon avlastning kommande vecka. Och så började han om med samma undringar. Och jag upprepade mitt. Och han också och jag med. Sen när han startade igen sa jag att nu fick han ge sig, annars skulle jag helt enkelt gå ur rummet och då kan han inte ta på sandalerna själv, så om det skulle bli lite té, så fick han lov att bryta där. Ok. Sen när vi kommit ner till bordet, så började han om igen. Efter ett par vändor där tror jag att det är klart.

Men jag vet ju aldrig när nästa lilla hack kommer.

