– jag lade mig i soffan inför nobelprisutdelningen och somnade djupt när jag hade sett klänningarna. Årets upplagor var strålande, det tyckte jag. Och samtidigt som det är fantastiskt att se all denna skönhet, så är jag tacksam att jag slipper sitta i timmar hos frisören och sen allt tvättande, som ska till i nattens mörka timmar, innan det är dags att sova.

Och jag tittade på Stadshuset och tänkte att det var lite speciellt, när vi körde runt hörnet där i maj. Så är det att vara från landet. Och jag är fortfarande väldigt nöjd att jag tog mig dit vi skulle, både i maj och förra helgen. Att köra över Västerbron i decembermörkret med alla lampor som speglade sig i vattnet, det var vackert.

Även om jag i dag har kommit mig för att byta lakan och tvätta och handla en del, så känner jag att på måndag får jag ta tag i det här med julklappar och så. Jag har dotterdöttrarnas presenter här, men det gäller att få dom på lådan också. Och lite annat ska väl också skaffas. Det ordnar sig. Jag är väldigt laid back f n.

