– så känns det. Och jag har talat med värdinnan jag brukar åka till, och vi har kommit överens om hur vi ska se på januari, så i morgon skickar jag ett litet mail till kommunen igen. Och vi var båda besvikna att det blev inställt den här gången också. Annars hade jag t ex kunnat gå på en fin konsert en av kvällarna.

Och trots den milda temperaturen ute, så fick jag inte till det med spolarvätska. Men jag började bläddra runt i nästa års almanacka och skriva in barns och barnbarns födelsedagar och annat minnesvärt. Och jag började bakifrån, andra halvåret är det flest festdagar i familjen. Sen visade det sig att det fattades februari – mars – halva april. Så då måste jag gå tillbaka med den och klaga, sånt som jag tycker så väldigt illa om. Jag hade bara noterat att den var mycket mer lättbläddrad än detta års, men inte trodde jag att det berodde på det.

