– hur fort tiden går just nu. Och notera, då har jag inte precis köpt högar med julklappar eller stoppat korv eller nåt sånt. Jag förstår bara inte att det är sista november i dag, att vi i morgon ska fira äldsta barnbarnet och innan dess lämna in tidrapporten till kommunen, den som f ö inte är ifylld än. Och just nu sitter jag och prokrastinerar lite som ska skrivas ut också.

Och för säkerhets skull köpte jag i dag två såna där saker att klämma på sladden till adventsstjärnorna, om dom skulle få för sig att snurra. Hittills ser dom så raka ut, men jag är misstänksamt lagd.

Och maken blev förvånad, när jag sa att jag ska skaffa ett presentkort till barnbarnet – ‘men lådorna som står på golvet?’. Nej, det står ‘Nintendo’ med stora bokstäver, men dom är Yngstes och ska transporteras till honom i helgen. Vilket också verkar bisarrt.

