till vinterjacka, det kändes tydligt i dag, trots solsken. Men vinden var kall. Och när jag tittade på bilen här uppifrån, så var både bakruta och sidorutor alldeles klara. Jag såg inte framrutan och den var isig, så det var bara att skrapa. Men i väg kom vi, den förnyade och förbättrade vägen till kyrkan i skogen. Vi åker ju till närmaste Högmässa och den var där i dag, en liten gosse döptes också och kyrkokören sjöng. Man har bytt kantor, hon sjunger själv väldigt fint, men orgeln har hon inte riktigt kläm på s a s. Och när vi kom ut blåste det så pass att maken tappade kepsen, men jag jagade rätt på den. Jag kan bara hoppas att det inte blir lika illa som förra året, när man lagom hann få upp stora granen på torget innan den blåste ner.

Sen läser jag på nätet till min fasa om snöstormar längre norrut, men det hinner väl lägga sig till nästa helg.

Och åtminstone tre av orkidéerna har knoppar.

