den där tjänsten med SvD:s arkiv. Lite oprecist blev det, jag slog in maken namn och fick upp en massa annat också, en mängd människor med makens inte särskilt ovanliga förnamn och så ett antal antikrelaterade artiklar på efternamnet, men det fanns det som var han också. En annons där han skulle sjunga var rolig att se, och en artikel av den mycket avhållne skribenten Leif Carlsson, som uttryckligen hänvisade till något klokt maken skrivit i annat sammanhang var också rolig. Sen var det lite märkligt att Yngstes födelseannons hade angivits med fel datum i bredvidtexten, men det stod rätt i själva annonsen, när jag tittade efter. Ja ja.

Och jag medger att jag gruvar mig lite för bilåkandet nästa helg, trots att jag gissar att det kommer att gå utmärkt, jag gillar ju att köra och har inga problem med mörker och så. Och jag ska ha med ett litet emergency kit. Nu tänker jag inte på det där First Aid Kitet jag köpte, utan mer något hyfsat nyttigt ätbart. Och kanske lite choklad.

