att få välja adventsljustake, men när jag letade i lådan som var ordentligt märkt med ‘advent’, så fanns förstås bara den ena. Vår hem är inte precis jättelikt, men jag letade i stora skåpet med porslinsgrejor, och där fanns den inte heller. Men när jag tog stolen och letade längst upp i ett högskåp i köket, så fanns den minsann. Så nu har jag skickat en bild och han får välja.

Och annars är jag trött, jag nästan somnade när jag satt vid köksbordet och läste och tänkte att jag skulle vara ordentlig och lägga mig på sängen, det finns få saker som piggar upp så snabbt, jag tror jag orkade ligga kvar fem minuter. Jag läste f ö om Dagny Carlsson, den 104-åriga bloggaren, häpnadsväckande pigg och alert dam. För det är ändå häpnadsväckande att orka vara nyfiken och dessutom så pass kroppsligt rask vid hennes ålder.

