när jag handlade i dag, eller snarare glömde jag att skriva upp den på listan hemma, och då kom den inte med. Jag kan väl inte begära att jag ska komma ihåg saker rent spontant i affären. Nej. Nej. Så det blev inga saffransskorpor i dag, men i morgon är också en dag, som hon sa, Scarlet.

Annars känns det avslappnat och trivsamt att det i morgon är lördag före Första Advent. Jag byter tulpanduken på köksbordet mot en mer vit (det blir ljusare då) och lilla fönsterlampan, också med tulpaner, mot en ljusstake som hängt med sen vi gifte oss. Och så är det det stora datumljuset, som vi fick av Äldsta, och adventsstaken. Dom nya vita julstjärnorna står redan i krukorna och det ser fräscht ut.

Och jag ska göra pasta med svamp- och skinksås, det blir gott. Tidigare i livet hade jag alltid kokat första satsen kola så här dags, men sen jag tappade en plomb i kolan (när jag tuggade, inte när jag kokade) så är det inte lika frestande längre.

