att laga mat, ibland är det bara roligt, men ibland känner jag mig ändå stolt över att jag fick ihop det. Saffransris med lite paprika, räkor och dillcremefraiche och så vanlig blandad sallad. Väldigt liten kaka till kaffet, jag gissar att vi får både mer kaka och mer kaffe här under eftermiddagen.

Och sen satte jag mig lite motvilligt och betalade en del av räkningarna, på mitt konto hamnade kamremsbytet och på makens kvarskatten, den var nästan fyra gånger större än kamremsbytet, så alltihop var lite dystert. Men nu är det gjort. Det är bara att andas in och inse att så var det. Och jag delar aldrig upp bilräkningarna, man kan inte veta vad som händer nästa månad, det är bättre att ha rent bord.

Och det regnar. Jag försöker glädja mig för grundvattnets skull och att det inte är snö. Jag pratade med Yngste i går när han gick hem från jobbet, nån sorts bro vid Heron City och sen kom en nedförsbacke som var snorhal, han blev lite stressad där i luren. Men det gick bra.

