– fast det var ett stilla regn, men cykelsadeln blev blöt iaf. Alldeles innan jag skulle börja laga mat knackade Äldste på dörren, så vi satt och pratade en stund om min lilla resa. Det visade sig, inte helt oväntat, att han och jag reagerar likadant på det här med säkerhetskontrollerna innan man kliver in på flygplatsen. Trots alla kontroller är det inte utan att man=vi då börjar fundera på hur en mer fantasifull bov skulle hantera situationen. Faktiskt.

Och så småningom hämtade jag den vilande maken också och vi pratade lite till och sen gick sonen och maken och jag åt. Sen försvann eftermiddagen lite, jag läste en dålig bok och ett par bättre, som jag iofs fortsätter med senare. Och egentligen visste jag att jag borde handla, men jag orkade bara inte. Det tog liksom bara slut. Samtidigt visste jag att mjölken också höll på att ta slut, så efter kvällstét var det bara att gå ner till cykeln, torka av sadeln och trampa i väg. Dessutom hämtade jag den där boken som maken egentligen ville ha med sig till avlastningen. Och på maxi var all jäst slut. Har något populärt program berättat för folk att man kan baka bröd? Har jag missat nånting? Men jag kunde titta in på coop på vägen hem och där fanns det jäst, så jag kan få ihop limpor.

Och Äldste fyller år på fredag. Jag bakar en fruktkaka till honom.

