var jag väl ändå, första vändan jag var uppe med maken vid fem, så jag tog mobilen och tänkte att jag läser lite snabbt, men det fanns liksom inget att läsa där i hastigheten. Det brukar drälla av nyheter, men det var rätt tomt och när jag tryckte på aftonbladets sida så stod det att det var tekniskt fel och att papperstidning är bättre. Då började jag misstänka att valet inte gått som alla svenska media förutsett.

Ja ja, jag hade inte rösträtt och vet faktiskt inte hur jag skulle hanterat ett eget röstande. Jag tycker vinnaren är djupt osympatisk, på många olika plan, alldeles uppenbart, men jag var inte så särskilt entusiastisk för motståndaren heller. Och kanske skulle man lite på olika håll fundera över det här med missnöjet med den politiska eliten, som blivit sig själva nog, på många håll i världen.

Men så länge fortsätter jag väl mitt vanliga liv. Det snöar yttepytte lite och jag funderar på om jag ska handla med bilen och sen svänga in till biblioteket, som öppnar sent i dag. Jag hade hoppats på att det skulle komma en bok vi skickat efter till maken, men det tycks inte hända, så jag kanske kan låna nåt han skulle vara road av.

