att det var tisdag i tisdags. Jag missade alltså Leif GW, en av veckans höjdpunkter. Men nu har jag sett ifatt, så nu är det bra igen. Eller bra och bra, hundradagarstunneln är inte särskilt bra. Men man får ta vara på det som dyker upp.

Och sen störde jag mig på ett fb-inlägg (bara ett? då är man en lycklig människa, nej, så klart jag stör mig på flera) – alltså det här handlade om andlighet och kristet liv och påstod att man ‘lade in en högre växel’. Jag vet inte riktigt varför jag ogillar ordvalet så väldigt, man skulle dagligen läsa Bibeln och be flera gånger om dagen, det var ‘den högre växeln’. Och jag, som i princip varenda dag samlar ihop mig till mer eller mindre koncentrerad bön fem gånger och som under flera år brukat läsa igenom Bibeln på årsbasis’ jag blir så uppriktigt förvånad över att man kan säga att man ‘lägger in en högre växel’ där och då. Jag står där jag står och inte tänker jag på det sättet, jag är alldeles medveten om att när jag ber, så är jag i gemenskap med en mängd människor jorden runt, som också är bräckliga och bristfulla, men som mitt i det gläds inför Guds ansikte, men leva och låta leva är viktigt. Hoppas bara att man inte får motorstopp mitt i den där högre växeln.

