på oktober då. Och ändå skiner solen och det var +7° utanför köksfönstret i morse. Tvätten snurrar och maken är renskrubbad, en ordinär lördag. Han hade f ö den här gången på morgnarna sagt att han trodde det fanns en ren skjorta i väskan, så då hade man plockat fram den. Och på det här senaste stället hade det bott en man som maken kände lite och som varit helt talbar, som han hade haft trevligt med.

Och det är förstås blandade känslor när jag tänker på att om två veckor är jag i England. Jag ser väldigt mycket fram emot det, och samtidigt är jag förstås orolig för hur maken kommer att ha det. Det gäller att hitta böcker han kan vara road av. Och så gäller det att få igång telefonen också, jag har inte lyckats än. Å andra sidan kanske Äldste kan hjälpa till, han har haft en sorts praktik dagarna i ända i några veckor, men slutade där i fredags.

