– det är hösten som slår till. Och jag sitter och tänker på den där burken med stora pepparkakor som står i skåpet, men jag ska försöka låta den stå oöppnad ett tag till. Jag antar att Norrgårds bakar sina pepparkakor året om, men dom kommer inte så här långt söderut förrän nu. Och nu började jag tänka på Åre-choklad också, det har jag ingen hemma, lyckligtvis, den vita varianten med blåbärsfyllning, den är rätt god. Det är inte synd om mig, som kan välja själv om jag vill äta eller inte.

Annars är planeringen att rensa lite veckan som kommer, jag har ställt en svart plastsäck som jag redan börjat fylla lite grann, och sen ska det bli en tur till återvinningen. Mycket mer borde rensas. Jag är inte så systematisk, en del människor lyckas rensa sina förråd minst en gång om året. Men jag tänker rätt ofta att jag borde.

