där man kan köpa cigariller på min viloort. Båda är billigare än att köpa här hemma. Nå. På det ena stället har man precis likadana plåtaskar, som jag köper här, så har dom sett ut många år. Men på det andra stället ser askarna likadana ut, men det är papplådor. Och jag undrar lite tveksamt om jag då gynnar nån sorts tobaksm*ff*a. Jag blev extra tveksam eftersom askarna den här gången har en varningstext jag aldrig sett förut – ‘Rökning ökar risken för blindhet’. Den var ny för mig, jag är mer van vid att det står att man kan drabbas av impotens, vilket inte bekymrar mig så särskilt, och att rökning får din hy att åldras, vilket inte heller påverkar mig så mycket. Den ålder då jag rimligen kunde tro mig se ut som en liten persika, har ändå försvunnit.

Livet är ständigt fyllt av frågor.

Nu har jag f ö fått igång telefonen, dvs ena telefonluren fungerar igen, den andra söker fortfarande kontakt. Och det fortsätter den att göra oavsett vad jag tar mig till. Jag har förstås sparat bruksanvisningen och försöker göra som det står där.

