– nja, kanske inte riktigt, men jag har stoppat ner skruvmejselsetet och medicinen och en extra skarvsladd, bara för säkerhets skull. Skarvsladden alltså. Maken vill ju både ha med telefonen och sin klocka, som visar tiden i taket också och bådadera behöver ström. Det händer att kontakterna sitter lite illa till. Och självklart har maken en klocka till med sig, en med visare och vanliga siffror, som han kan ha på bordet bredvid böckerna.

Och annars är jag rätt avslappnad, det lär ska bli dimmigt på morgonen, men kanske lättar det sen. Förstås hoppas jag att traktens vilda djur beger sig åt annat håll.

Och jag ska förstås slänga skräp i morgon bitti, jag hade från början tänkt göra en insats med en av de berömda svarta plastsäckarna, som jag är så förtjust i, men sen blev det gravvårdande i dag. Men nästa vecka så.

