– kan jag bara stillsamt tillägga att jag har tallrikar att äta på, och t o m tallrikar så det räcker för enklare familjesammankomster, så jag klarar mig. Det var mest det att hela situationen gick över styr totalt, men jag vet, det blir ofta så. Bodelningar är sällan harmoniska tillställningar, man grips av alla orättvisor som inträffade i femårsåldern, typ. Min mormor, som var en rätt speciell dam, hade som nöje på äldre dagar att skriva bakpå föremål vem som skulle få grejorna efter hennes frånfälle. Och så ändrade hon sig och strök över i takt med hur osams hon blev med barnen, det skiftade en del. Hon var speciell, helt klart.

Och i morgon får jag inte bara ignorera mobilen, vi ska samåka, dvs vi blir hämtade. Då är det bra om jag har hunnit kamma mig. Och grötkokandet har förstås högsta prio.

