– igen. Tiden susar i väg så fort här, trots mörkret. Nästa helg är det alltså tidsbytet igen och helgen därefter är det Allhelgona och helgen efter det är jag i England (God willing) och sen är det Domssöndagen. Tjo s a s.

Och jag läser en bok om drottning Filippa, som kom till Sverige vid tolv års ålder från England. Och sen blev hon gravsatt under den vackraste gravhällen i Blåkyrkan i Vadstena. Det hände en massa däremellan, men jag har inte hunnit hela boken än.

Och när jag gick över torget var det den lägsta temperaturen på den här sidan midsommar, +5°. Man mullrade lite om snöbyar i går, men det såg jag inte till några. Men sandalerna ligger i tryggt vinterförvar nu. Och jag funderar på om jag kommer att använda mina vackra broderade vinterskor. Dels vill jag inte få skoskav, dels vill jag ju inte slaska ner dom, dumt bådadera.

