– och som man säger, plötsligt händer det. Jag rensade det lilla smala överskåpet till vänster om spisen, där jag har té och kaffe mest. Fast där stod också två flaskor hostmedicin, båda med bästföredatum passerat. Och lite olika té med samma diagnos. Och lite annat. Fast jag kan väl inte påstå att det ser luftigt ut nu heller, men bättre ändå. Vem vet, kanske ger jag mig på skåpen till höger om spisen också. Där är väl förbättringspotentialen betydligt större, tänker jag. Det här att man bara stoppar in, där det händelsevis finns ett tomrum, det bidrar inte till enkelhet i livet.

Kanske skulle jag ta fram en svart plastsäck och börja röja lite mer systematiskt. Svarta plastsäckar är en Guds gåva till mänskligheten, i det närmaste iaf. Jag beundrar människor som bara kan öppna sina skåp och allt är logiskt och överskådligt. Jag faller så lätt för tanken men-det-kan-vara-bra-att-ha. Sen. Oklart när.

