påverkar dagen som kommer efter, även om drömmar bara är underliga uppkast från någon sorts undermedvetet. Och jag förstår verkligen inte varifrån detaljer kommer, som det där att jag skulle bära mina älskade varma svarta skinnhandskar i kapuschongen på min röda vinterjacka. Absolut inte – jag håller ständigt koll på handskarna, och har lyckats bevara dom hittills. Men handskarna var inte inte precis huvudnumret i drömmen. Sorg och saknad.

Sen gäller det att resa sig från sängen och ta tag i den dag, som ändå måste hanteras. Och jag vet att det är bra att dela sitt liv med någon som är så vänlig och positiv, som maken nästan alltid lyckas vara. Samtidigt som det nöter att sällan sova en hel natt och att ständigt hålla koll på detaljer, det här att alltid ha det yttersta ansvaret för allt, det sliter.

Och jag ska alldeles snart göra fisksufflé lite tidigare än vanligt, eftersom maken ska till tandhygienisten.

