– ett ytligt konstaterande, men det är enklare att få en överblick, om man har en mer funktionell spegel i badrummet. Jag tänker på det, när jag är någon annanstans. För det är väldigt ovanligt att man, som i vårt badrum, har spegeln placerad så att man knappt ser hakan i den. Nu har jag en förstorande bredvid där, men den ger ju ingen överblick heller, och sen satte jag upp en fyrkantig från Ikea på sidoväggen, men den är också väldigt partiell. I badrum i husen i England är det tydligen rätt vanligt att inte alls ha spegel över handfatet, märkligt. Jag kan inte förstå varför man gjorde den underliga placeringen här, nedre badrummet är helt normalt.

Och jag lånade böcker i dag, den där av v Zweibergk som Nica rekommenderade var utlånad, men jag kom hem med tre andra, en av Agneta Klingspor. Den är riktigt sorglig, men jag tar mig väl igenom.

