– inget fel på sängen, men kudden var lite låg, ett i-landsproblem. Sen drömde jag att jag skulle vara med på övning i Uppsala Domkyrkokör och jag satt på en gradängbänk och väntade och kände att det här var verkligen inte alls bra. Sen skulle maken till badrummet och efter det drömde jag att någon i vårt sällskap hade glömt en sköldpadda, storlek som min ringfingernagel ungefär, i en liten plastpåse och nu var frågan vad vi skulle göra med den. En lättnad att ingendera var på riktigt.

Och vi åt en god frukost och jag samlade ihop packningen och vi åkte till kyrkan. Så vackert och bra på alla sätt, jag satt mellan maken och en nu ganska åldrad vän, mycket avhållen. Och sen åt vi underbar mat, lokalproducerad. Och det regnade. Och regnade. Och jag kan bara säga att varenda gång jag närmar mig Öland så regnar det. Ja, inte den gången vi var där v 8, då snöade det förstås. Så den där regndansen man hade för sig i fullmäktige i Kalmar, den kan dom låta bli, det är bara att bjuda in mig, så ordnar det sig.

