– maken vilar, välbehövligt efter dagen så här långt. Underbart vacker resa, så där som oktober på vykort ungefär. Jag svängde in på ett McD och det var alldeles lagom. Och vi hade gott om tid och passade på att se platser vi aldrig tidigare varit i närheten av, iaf inte jag. Jag har kollat hur det ska ordna sig med transport av maken hit och dit, och det löser sig nog. Men det blåser, riktigt mycket, fast det lär ha varit värre i går. Och i morgon ska det regna tydligen.

Och jag har en stark längtan efter en kopp kaffe, men det är inte alltid man får som man vill. Jag gick in i ett utrymme, där det dels luktade kaffe, dels stod kaffekoppar, men något kaffe syntes inte.

Och sen gick jag in i kyrkan i närheten och kunde vara i stillhet där. Tacksamhet för att allt hittills gått bra.

