just nu. När man tycker man har kontroll, så. Och jag har just uppdaterat mina bräckliga kunskaper om textbehandling i mac. Jag ägnade mig ju åt pc i många år (och var rätt händig) och den här macen, som jag numer har, känns fortfarande lite främmande. Och jag hade en liten post-it med instruktioner och den försvann och med den mina färdigheter, men nu har jag uppdaterat mig igen. Det känns bra.

Och jag har i princip packat helgens väska. Kan bara hoppas att jag kommer ihåg det egna nattlinnet. Nå ja. Och så satte jag mig på uteplatsen i blåsten, med en hel cigarill och ett litet glas vitt vin. En torsdag! Livet är kort, det inser jag nästan hela tiden. Och jag tänker på Yngste, som den här helgen ska åka på en liten resa, ungefär samma mål som Äldste hade förra sommaren. Mina söner har rätt lika intressen, hur det nu kan komma sig.

Sen tänker jag också på att helgen efter den kommande, så har jag glatt bjudit hit Äldste och Tvåan med deras familjer, det blir trevligt. Maken fyller år måndagen efter, så jag tänkte att det är lika bra att passa på. Och dessutom tänker jag på att det då råkar vara 25 år sen min mamma dog.

