och S Franciscus. Jag firar båda, för säkerhets skull. Svärmors goda bullar finns i frysen och S Franciscus finns i skaran runt Herrens tron, den vitklädda lovsjungande kören. Det tror jag. Och på fb dök det upp en bild jag tog för ca åtta år sen i Assisi, en fin resa på många sätt. Maken kämpade på, många minnen finns lagrade. När vi varit på torget och möjligen druckit kaffe (?) och skulle tillbaka till boendet och jag tänkte ta en taxi, men någon som varit mer än jag i Assisi sa optimistiskt att vi går hem. Ok. Och nånstans på mitten stannade vi och maken fick sitta på en stol utanför en affär och vila lite och sen fortsatte vi neråt. Det höll verkligen inte alls på att gå bra, han gav nästan upp när det bara var en liten bit kvar och jag fick springa efter den lånade rullstolen och med uppbjudande av sina sista krafter tog han sig fram till den. Det är enklare om jag litar på mitt eget omdöme, som iofs inte är ofelbart, men ändå enklare.

Och efter bullarna ska jag följa med svärmor till läkaren, rutinbesök, det är bra om någon med säkerhet hör vad han säger.

