är uppätna (det finns fler i frysen) och jag avvaktar tills det är dags att hämta svärmor. Jag gick till coop för att köpa skinka och lite annat. Skinkan gick bra, min favvoexpedit, hon som alltid skär lagom tjocka skivor, somliga skär så tunt att man skulle kunna läsa tidningen igenom och riktigt så behöver man inte ta i. Nå, det blev min tur i kassan, först hade jag två persikor, en ovanligt ljus variant som jag tyckte såg läckra ut, och kvinnan där slog in dom på äpplen och jag hejdade henne. OK. Och så hade jag köpt fänkål och den var hon inte bekant med, men lyckades till slut hitta koden, men sen hakade det upp sig på riktigt för jag hade två morötter och den koden kunde hon inte alls hitta. Jag stod där och log så fryntligt jag bara orkade. Länge. För det är inte lätt att vara ny på jobbet. Sen var hon dessutom rätt förkyld och snorade och då och då torkade hon av näsan med baksidan av handen och fortsatte obesvärat att pyssla runt. Hej och hå.

